قطر: از تلاش‌های ترکیه برای از سرگیری توافق‌نامه غلات قدردانی می‌کنیم

4 نوامبر 2022
0 دیدگاه
وزارت امور خارجه قطر طی بیانیه‌ای از تلاش‌های ترکیه و سازمان ملل برای از سرگیری انتقال غلات اوکراین تشکر و قدردانی کرد. در این بیانیه ضمن استقبال از بازگشت روسیه به توافق‌نامه امضا شده با اوکراین درباره انتقال محموله غلات از دریای سیاه آمده است: امیدوارم مذاکرات در مورد تمدید این قرارداد به منظور حفظ امنیت غذایی جهان به نتیجه برسد. گفتنی است ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد: با مشارکت سازمان ملل متحد و حمایت ترکیه تضمین‌های کتبی لازم درباره توافق غلات را از اوکراین دریافت کردیم. کوناشنکوف با بیان این که اوکراین تضمین کرده است از گذرگاه انسانی دریایی صرفا برای انتقال غلات استفاده کند، تصریح کرد: مسکو تضمین‌های داده شده را کافی دیده و مشارکت ما در توافق غلات ادامه خواهد یافت.
وزارت امور خارجه قطر طی بیانیه‌ای از تلاش‌های ترکیه و سازمان ملل برای از سرگیری انتقال غلات اوکراین تشکر و قدردانی کرد.
در این بیانیه ضمن استقبال از بازگشت روسیه به توافق‌نامه امضا شده با اوکراین درباره انتقال محموله غلات از دریای سیاه آمده است: امیدوارم مذاکرات در مورد تمدید این قرارداد به منظور حفظ امنیت غذایی جهان به نتیجه برسد.
گفتنی است ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد: با مشارکت سازمان ملل متحد و حمایت ترکیه تضمین‌های کتبی لازم درباره توافق غلات را از اوکراین دریافت کردیم.
کوناشنکوف با بیان این که اوکراین تضمین کرده است از گذرگاه انسانی دریایی صرفا برای انتقال غلات استفاده کند، تصریح کرد: مسکو تضمین‌های داده شده را کافی دیده و مشارکت ما در توافق غلات ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه