سرمایه گذاری در ترکیه

12 سپتامبر 2022
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

5بخش ایده آل برای سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه به دلیل نیروی کار جوان ، پویا و ماهر در کشوری با جمعیت تقریبا 80 میلیون نفری کشوری مناسب برای سرمایه گذاری است. علاوه بر این، مشوق های دولتی، معافیت های مالیاتی و تخصیص زمین رایگان ، ترکیه را برای سرمایه گذاران جذاب تر کرده است.اکنون بیایید به سودآورترین و مطمئن ترین زمینه ها برای سرمایه گذاری در ترکیه نگاه کنیم .

1 ) فناوری اطلاعات

ترکیه در سال های اخیر اهمیت زیادی در تحقیق و توسعه فناوری نشان داده است . امروزه بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه دارای بخش فناوری هستند و این بخش‌ها ورود سرمایه‌گذاران به این بازار را آسان‌تر می‌کنند.ترکیه مکانی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذارانی است که مایل به سرمایه گذاری در توسعه نرم افزار ، بیوتکنولوژی ، فناوری نانو و الکترونیک هستند . اگرچه شرکت های داخلی و خارجی زیادی در این بخش فعالیت می کنند ، اما همچنان شکاف ها و فرصت های زیادی در بازار وجود دارد که بخش فناوری اطلاعات و فناوری ارائه میدهد  .

ترکیه در سال های اخیر اهمیت زیادی به تحقیق و توسعه فناوری می دهد . بسیاری از دانشگاه های ترکیه دارای بخش فناوری هستند و این بخش ها فرآیند سرمایه گذاری را برای ورود سرمایه گذاران به این بخش تسهیل می کنند .ترکیه در موقعیت بسیار سودمندی برای سرمایه گذاری قرار دارد ، به ویژه برای سرمایه گذارانی که می خواهند در توسعه نرم افزار ، بیوتکنولوژی ، نانوتکنولوژی و الکترونیک سرمایه گذاری کنند . اگرچه شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی در بخش فناوری اطلاعات و فناوری فعالیت می‌کنند ، اما همچنان شکاف‌ها و فرصت‌های بازار زیادی در این بخش وجود دارد .پروژه های اجرایی

 2 ) ساخت و ساز و املاک

بازار ساخت و ساز و املاک و مستغلات مهم ترین بخش هایی هستند که اقتصاد ترکیه را فعال نگه می دارند . دلیل اصلی پرنشاط بودن بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات به دلیل رشد سریع جمعیت و پروژه های نوسازی شهر است . بنابراین بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات برای مدتی دیگر همچنان برای سرمایه گذاران بسیار جالب و سودآور است .6  درصد از فروش املاک و مستغلات از سپتامبر 2017  از سوی خریداران خارجی است . انتظار می رفت افزایش یابد علاوه بر این ، سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک نیازی به مجوز اقامت ندارند . سرمایه گذاران خارجی که حداقل 250000 دلار سرمایه گذاری می کنند ، حق دارند برای شهروندی ترکیه درخواست دهند .

اگر می خواهید هوشمندانه سرمایه گذاری کنید و از پول خود بازدهی دریافت کنید، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مناسب بسیار مهم است . اولین هدف از انجام یک سرمایه گذاری هوشمند ، ذخیره دارایی های شما و ارزیابی آنها برای کسب سود است . همچنین، ممکن است بخواهید خرید کنید ، سایر سرمایه گذاری های خود را تامین مالی کنید یا نیازهای غیرمنتظره خود را تامین کنید . به طور خلاصه ، ممکن است هدف شما کسب سود و حفظ ارزش آن و همچنین تبدیل آن به پول نقد در صورت نیاز باشد .

سرمایه گذاری در ترکیه

3 ) نساجی و پوشاک آماده

ابتدا باید این واقعیت را بپذیریم که چین اکثریت بازار نساجی در جهان را در اختیار دارد . با این حال ، بخش نساجی و آماده پوشیدن ترکیه نیز دارای مزایای زیادی است . کیفیت ارائه شده ، غنای مواد اولیه ، برآورده کردن الزامات خاص ، انعطاف پذیری و مزیت موقعیت ترکیه در ارتباط با تقاضای عمده اروپا و خاورمیانه . به همین دلایل ، بازار نساجی همیشه برای سرمایه گذاران پر جنب و جوش و جالب خواهد بود .علاوه بر این سرمایه‌گذارانی که به‌ویژه در استان‌های شرقی کشور در زمینه نساجی سرمایه‌گذاری می‌کنند ، مشوق‌های بیشتری برای تشویق خواهند داشت .

4 ) انرژی و منابع طبیعی

بخش انرژی، بخش بسیار مهمی برای تقریباً تمام فعالیت های اقتصادی از نظر اجرای بی پایان است . از این نظر ، کسری انرژی ترکیه 130 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود ترکیه در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا این کسری را کاهش دهد . با مشوق های همه جانبه ای که به سرمایه گذاران در بخش انرژی و منابع طبیعی داده می شود ، نشان دهنده علاقه ترکیه به این حوزه است . سرمایه گذاران در ؛ برق آبی ، انرژی باد ، انرژی خورشیدی ، گاز طبیعی ، انرژی زیستی و انرژی زمین گرمایی می توانند از مشوق های زیر استفاده کنند .

سرمایه گذاری در ترکیه

5 ) محیط زیست و بازیافت

اقدامات جدی که برای از بین بردن تخریب های ناشی از صنعتی شدن ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و گرم شدن کره زمین انجام می شود ، بخش محیط زیست و بازیافت را مهم و جالب تر می کند . ترکیه که هنوز در حال مذاکره برای ورود به اتحادیه اروپا و امضای توافقنامه کیوتو است ، نشان می دهد که این موضوع چقدر برای این کشور اهمیت دارد . دولت اعلام کرده است که بین 0 0 0 0 0 0 0 7 تا 0 0 0 0 0 0 9 میلیارد یورو در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد زیرا موضوع برای همه ما مهم است .

در این راستا ، ترکیه با کاهش مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات گمرکی، سرمایه گذاری در تخصیص ، حمایت از بهره ، معافیت های مالیاتی و بسیاری دیگر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بازیافت حمایت خواهد کرد .

اما بهترین راه سرمایه گذاری چیست ؟

ترکیه حق شهروندی را با خرید املاک و مستغلات در استانبول به قیمت بیش از 0 0 0 0 0 4 دلار به خارجی ها ارائه می دهد که باعث افزایش فروش املاک و مسکن در این کشور شده است . نه تنها در استانبول ، در هر نقطه از ترکیه با خرید هر نوع املاک و مستغلات مانند آپارتمان ، خانه مستقل ، ویلا ، واحد تجاری ، مغازه ، ادارات و زمین به ارزش 400000 دلار حق شهروندی ترکیه را به دست خواهید آورد . همچنین با خرید ملک زیر این قیمت می توانید اجازه اقامت ترکیه را دریافت کرده و بدون نیاز به ویزا به ترکیه بیایید .

 

ارسال دیدگاه