استانبول مال به عنوان یکی از بهترین، مشهورترین و عین حال بزرگترین مراکز خرید شهر دوست داشتنی استانبول است که سالانه گردشگران و علاقمندان بسیاری را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید توانسته با ظاهر شیک و شکیل خود، ذوق بسیاری از افراد را برای بازدید و خرید از آن برانگیزد.

مال آف استانبول
مال آف استانبول

حضور برندهای مشهور ترکی و جهانی، امکانات تفریحی و همچنین رستوران‌ها و خدماتی که در این مرکز خرید به گردشگران و مشتریان ارائه می‌شود، عامل انگیزه بسیاری از افراد برای بازدید و گذراندن ساعاتی در این مکان مجلل و لوکس تجاری و تفریحی است.

استانبول مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه است که در آن می‌توانید نمایندگی انواع برندها و مارک‌های مطرح دنیا را در کنار برندهای ترک ببینید.

این مرکز خرید توسط شرکت تورونلار جی‌وای‌او (Torunlar GYO)، بزرگترین سرمایه گذار داخلی مراکز خرید ترکیه، با سرمایه گذاری 1.3 میلیارد لیر و در مساحت تقریبی 156 هزار متر مربع احداث شد.

البته این مجموعه در واقع شامل 7 بلوک با 83 عدد پله برقی و 42 عدد آسانسور می‌باشد که بوسیله مسیرهای خاصی که در وسط این برج‌ها طراحی شده به یکدیگر متصل شده‌اند.

مرکز خرید استانبول
مرکز خرید استانبول

 

مرکز خرید استانبول مال که به صورت اختصاری با عنوان موی (Moi) هم در استانبول شناخته می‌شود، یکی از بخش‌های این مجموعه عظیم است که با 350 عدد فروشگاه لوکس از برندها و مارک‌‌های مطرح دنیا، تنوع بسیار زیادی از اجناس و کالاهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مرکز خرید در کنار مرکز خرید فروم استانبول از مشهورترین مراکز خرید در استانبول محسوب می‌شود.

از دیگر امکانات و تفریحات جذاب مرکز خرید استانبول مال می توان به بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده اروپا، بزرگ ترین مجموعه سینمایی ترکیه، سالن هنرهای نمایشی و فودکورتی عالی با متنوع ترین غذاها اشاره کرد که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

همانطور که گفته شد استانبول مال یک پروژه عظیم در ترکیه است که از 7 بلوک مختلف شامل 4 بلوک مسکونی، 1 بلوک اداری، 1 بلوک هتل و یک مرکز خرید تشکیل شده است.

یکی از نکات جالب درباره این مجموعه، معماری جدید و مدرن این برج سربه فلک کشیده است که به تنهایی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. معماری داخلی این مرکز خرید هم به شکلی است که با قدم زدن در هر طبقه به کل مجموعه دید خواهید داشت.

به علاوه استانبول مال به گونه‌ای طراحی شده است که در طول روز از حداکثر نور بهره‌مند می‌شود و یک فضای شگفت انگیز را برای بازدید کنندگان خود فراهم می‌کند.

یکی از هتل های استانبول نیز با 300 اتاق در این مجموعه قرار دارد و پذیرای گردشگران است. همچنین در پشت بام مال آف استانبول یک فضای سبز بسیار زیبا نیز تعبیه شده است که زیبایی باور نکردنی به این مجموعه می‌دهد. بخش مسکونی پروژه نیز در کنار استانبول مال واقع شده و شامل 4 برج مسکونی با 1092 واحد است.

برج ادرای مجموعه هم به صورت مستقل و با 180 دفتر کار فعالیت می‌کند.

به طور کلی هزینه خرید پوشاک و اجناس در استانبول خیلی از تهران ارزان‌تر است و می‌توانید در مراکز خرید استانبول انتظار قیمت‌هایی بین 2 تا 40 درصد ارزان‌تر نسبت به ایران را داشته باشید.

با این حال به دلیل اینکه بهترین و لوکس‌ترین برندهای جهان در استانبول مال حضور دارند، نباید انتظار قیمت‌های خیلی پایینی را در این مرکز خرید داشته باشید.

آدرس استانبول مال؛ چگونه به مرکز خرید استانبول مال برویم؟

مرکز خرید استانبول مال در منطقه اروپایی استانبول و در 23 کیلومتری غربی استانبول قرار دارد. برای رفتن به استانبول مال ابتدا باید به منطقه ایکیتلی (Ikitelli) رفته و پس از آن به باشاک‌شهیر (Başakşehir) بروید.