مراحل خرید خانه در ترکیه

11 جولای 2020
0 دیدگاه

مراحل خرید خانه در ترکیه روند و پروسه ی خاص خود را دارد که باید از قبل در مورد آن آگاهی لازم را کسب نمایید. این پروسه به صورت زیر است:

 

بازدید از ملک: این مرحله بسیار مهم است زیرا بدون بازدید مستقیم از ملک نمی توان تصمیم گیری درستی انجام داد. در این مرحله نه تنها به خود ملک بلکه به محله و بستر آن نیز باید توجه ویژه ای داشت. . این بررسی پلان ، سند، پایان کار و … را نیز شامل می شود.

توافقنامه فروش و پرداخت ودیعه: پس از انتخاب ملک بر اساس خواسته های خود، باید نسبت به امضا قراداد با فروشنده با همراه داشتن گذرنامه اقدام نمایید. در این مرحله باید مبلغی را که معمولا  ۲۰۰۰ دلار به بالا  است پرداخت کنید. این توافق نامه در ۳ زبان تنظیم خواهد شد که شامل زبان ترکی، زبان انگلیسی و زبان شخص خریدار می شود. هم چنین از این قرارداد در دو نسخه برای هر دو طرف تهیه خواهد گشت. موارد آورده شده در این قرار داد شامل تمام شرایط و ضوابط مربوط به فروش بوده و اجرای آن ضروری است.

 

پرداخت هزینه: پرداخت هزینه ملک معمولا به دو صورت رخ می دهد: در روش اول این پرداخت به صورت دو مرحله است. بدین صورت که هنگام امضای قرارداد فروش، ودیعه که معمولا ۵٫۰۰۰ یورو است، پرداخت می شود و مابقی هزینه هنگام دریافت سند تصویه حساب خواهد شد. در روش دوم ابتدا در هنگام امضای قرارداد فروش، ودیعه ای به صورت ۱۰ درصد از مبلغ ملک پرداخت می شود. بخش دیگری از هزینه نیز در مدت ۳ تا ۴ ماه پس از مرحله ی قبلی پرداخت می شود. تصویه حساب نهایی نیز در زمان امضای سند صورت می گیرد.

دریافت سند ملک: پس از آمده شدن سند، شخص خریدار شخصا باید برای تحویل گرفتن آن مراجعه نماید. البته اگر به کسی وکالت داده باشید، آن فرد مجاز به دریافت سند از طرف شما خواهد بود. همان طور که در مرحله ی قبل به آن اشاره نمودیم، باید تصویه حساب در زمان دریافت سند صورت پذیرد. لازم به ذکر است تمامی مالیات ها و پرداخت های دولتی نیز باید پرداخت شود. در این روند حضور مترجم برای جلوگیری از رخ دادن اشتباه و کج فهمی است. لازم به ذکر است هم فروشنده و هم خریدار در زمان تعیین شده در دفتر اسناد رسمی حضور به هم رسانند.

ارسال دیدگاه