ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

30 آگوست 2022
0 دیدگاه
ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

مطابق آنچه که خبرگزاری رویترز از میزان ورود گردشگران خارجی به ترکیه گزارش کرده است، تعداد گردشگران بین‌المللی ترکیه در ماه ژوئیه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است؛ این آمار در حالی است که تعداد گردشگران ورودی در زمان مذکور نسبت به قبل از همه‌گیری ویروس کرونا یعنی به صورت مشخص در سال 2019 فراتر رفته و راه را برای هدف‌گذاری دولت ترکیه در راستای درآمد 37 میلیارد دلاری این کشور از قبل صنعت گردشگری تا پایان سال میلادی جاری هموار کرد.

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه
ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه طی یک ماه

تعداد گردشگران خارجی که در ماه جولای به ترکیه سفر کرده‌اند، 6.67 میلیون نفر اعلام شده است که بخش عمده‌ای از این تعداد را گردشگران روسی تشکیل داده است؛ افزایش آمار ورودی مسافران خارجی به کشور ترکیه نیز متأثر از محدودیت‌های اعمال شده سفر توسط کشورهای غربی به دلیل حمله روسیه به اوکراین است، که همین موضوع نیز باعث افزایش چشم‌گیر بازدیدکنندگان آلمانی و بریتانیایی از این کشور شده است.

با توجه به این‌که تمرکز اصلی برنامه اقتصادی “اردوغان” افزایش تعاملات مالی با سایر کشورها برای مقابله با تورم و نرخ سود است،‌ سودهای صنعت گردشگری برای اقتصاد ترکیه حیاتی محسوب می‌شوند؛ همچنین وزارت گردشگری این کشور در ماه گذشته هدف‌گذاری خود را مبنی بر ورود تعداد 47 میلیون گردشگر و کسب درآمدی بالغ بر 37 میلیارد دلار سود از صنعت گردشگری تا پایان سال جاری انجام داده است.

تحقق یافتن اهداف وزارتخانه  تا پایان سال

“بولنت بولبول اوغلو” مدیرکل بنیاد هتل‌داران ترکیه، میزان آمار ورودی گردشگران خارجی به این کشور را در ماه‌های جولای و اوت بسیار مطلوب و خوب دانست و گفت: مطابق با تعداد رزرو‌های انجام شده، تعداد پروازها و همچنین میزان رزرو تورهای گردشگری برای ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر، به نظر می‌رسد که اهداف وزارتخانه مبنی بر ورود 47 میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال نیز محقق خواهد شد.

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه
ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

وی با اشاره به تقاضای بالای مسافران بریتانیا و آلمان جهت ورود به این کشور در کنار بازار قوی و قدیمی روس‌ها، بیان کرد: گردشگران روس که پیش از اعمال محدودیت‌های پروازی از سوی کشورهای غربی به مقاصد گران‌تری مانند اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و یونان سفر می‌کردند، هم اکنون به دلیل ایجاد شرایط مذکور مقصد خود را به کشور ترکیه نیز تغییر داده‌اند.

همچنین بخوانید: چرا مهاجرت به ترکیه؟

در رده بندی کشورهایی که بیشترین میزان گردشگر را به ترکیه فرستاده‌اند، آلمانی‌ها با 2.99 میلیون نفر در صدر قرار گرفته‌اند و بعد از آن نیز روس‌ها با 2.2 میلیون نفر و بریتانیایی‌ها با 1.8 میلیون‌ گردشگر بیشترین سهم را در بین بازدیدکنندگان خارجی ترکیه داشته‌اند. مجموع بازدیدکنندگان خارجی ترکیه با افزایش 128 درصدی نسبت به سال گذشته به تعداد 23.03 میلیون نفر رسید که این آمار با تعداد 24.7 میلیون گردشگر ورودی در سال 2019 تفاوت بسیار اندکی دارد.

البته پایین آمدن ارزش لیر و به تبع آن کاهش قیمت خدمات گردشگری باعث شده است ترکیه به مقصد محبوب‌تر و ارزان‌تری در مقایسه با رقبای اروپایی خود برای مسافران خارجی تبدیل شود.

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه
ورود بیش از 6 میلیون گردشگر به ترکیه در یک ماه

سوالات متداول:

  1. وضعیت گردشگری ترکیه بعد از همه گیری کرونا به چه شکل شد؟
    تعداد گردشگران بین‌المللی ترکیه در ماه ژوئیه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است؛ این آمار در حالی است که تعداد گردشگران ورودی در زمان مذکور نسبت به قبل از همه‌گیری ویروس کرونا یعنی به صورت مشخص در سال 2019 فراتر رفته و راه را برای هدف‌گذاری دولت ترکیه در راستای درآمد 37 میلیارد دلاری این کشور از قبل صنعت گردشگری تا پایان سال میلادی جاری هموار کرد.
  2. هدف وزارتخانه گردشگری ترکیه تا پایان سال چه بود؟
    با تعداد رزرو‌های انجام شده، تعداد پروازها و همچنین میزان رزرو تورهای گردشگری برای ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر، به نظر می‌رسد که اهداف وزارتخانه مبنی بر ورود 47 میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال نیز محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه