یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در استانبول، فُروم استانبول (Forum Istanbul) است. مرکز خرید فروم موفق به کسب نشان استاندارد ایزو 14001 در میان مراکز معتبر خرید ترک شده.

فروم استانبول
فروم استانبول

مغازه‌های بسیار شیک مرکز خرید فروم استانبول و نوع معماری آن بر جذابیتش اضافه کرده است. وسعت فروم بسیار زیاد است و معمولا یک روزه نمی توان گشت این مرکز خرید را تمام کرد.

در مرکز خرید فروم استانبول می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه در برندهای مختلف را پیدا کنید. معمولا برندهایی که در مرکز خرید فروم شعبه دارند نسبت به شعبه های دیگرشان تکمیل‌تر هستند و ممکن است مدل شلوار و پیراهنی را که در مغازه‌های دیگر همان برند پیدا نکردید در شعبه فروم پیدا کنید.

در کنار گزینه‌های فراوان برای خرید، سایر امکانات و تفریحات موجود در این مجموعه نظیر سینماهای مختلف، شهربازی لگولند، شهربازی فان لب، شهربازی اختاپوس، پیست اسکیت روی یخ، سالن بولینگ، آکواریوم بزرگ و دیدنی، رستوران و کافی‌شاپ‌های متنوع به محبوبیت مرکز خرید فروم استانبول افزوده است.

همچنین مهمترین و پرطرفدارترین بخش استانبول فروم، تماشای تنگه بسفر از بالاترین نقطه این مرکر خرید می‌باشد.

معماری مرکز خرید فروم استانبول

سازه‌های نمادین مرکز خرید فروم استانبول، گنبد چشمگیر و البته راهروهای عریض این فروشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی در آن تردد کرده و از معماری آن لذت ببرند. در ساخت این مرکز خرید به وفور از المان‌های بومی شهر استانبول استفاده شده است.

به عنوان نمونه رنگ‌هایی که در فروم استانبول استفاده شده است، در واقع بازتابی از رنگ‌های شاخص در استانبول نظیر رنگ آبی دریا و رنگ‌های متنوع ادویه‌ها هستند. به علاوه مغازه‌های بسیار شیک مرکز خرید فروم استانبول و نوع معماری آن هم بر جذابیت مجموعه اضافه کرده است.

چرا مرکز خرید فروم استانبول را انتخاب کنیم؟

مهمترین دلیل انتخاب مرکز خرید فروم استانبول برای گشت خرید در استانبول وسعت این مرکز خرید و تکمیل بودن آن از هر نظر است.

در فروم استانبول می‌توانید از حدود 290 برند مختلف دیدن کنید و گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید از رنگ‌های مختلف لباس گرفته تا طرح‌های جذاب و متنوع.

علاوه بر پوشاک برندهای معتبری در صنعت لوازم خانگی مانند ایکیا هم در فروم استانبول فعال هستند. یکی از قسمت‌های جذاب فروم استانبول به خصوص برای علاقه‌مندان به ورزش و طبیعتگردی، شعبه دکتلون است. فروشگاه دکتلون در مرکز خرید فروم یکی از مجهزترین‌هاست؛ دیدن این شعبه دکتلون را از دست ندهید.

در فروم، رستوران و کافی‌شاپ هست پس برای خستگی در کردن نگرانی ندارید. نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در یکی از کافی‌شاپ‌های مرکز خرید فروم را حتما توصیه می‌کنیم. رستوران‌های این مرکز خرید تنوع زیادی دارند. که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

از آنجایی که مرکز خرید فروم استانبول بزرگترین مرکز خرید در ترکیه و اروپاست، نمی‌توان در یک روز از تمام مغازه‌های آن و امکانات تفریحی‌اش دیدن کرد.

به طور کلی مرکز خرید استانبول فروم یکی از مراکز خرید لوکس استانبول محسوب می‌شود. البته در این پاساژ مجموعه‌ای وسیع از برندهای مختلف لوکس و غیر لوکس حضور دارند و در نتیجه شما می‌توانید فروشگاه‌هایی با اجناس ارزان‌تر هم پیدا کنید.

بنابراین پاساژ فروم استانبول برای تمامی مسافران تور استانبول با هر سطح اقتصادی مناسب است.

مرکز خرید فروم
مرکز خرید فروم

نحوه رفتن به مرکز خرید فروم با مترو

مرکز خرید فروم استانبول در محله کوجا‌تپه قرار دارد. در این محله ایستگاه مترو هست. چگونه از میدان تکسیم به فروم استانبول برویم؟

اگر در میدان تکسیم باشید به طرف ینی‌کاپی سوار بر مترو شوید، در این ایستگاه خط خود را عوض کنید و به طرف ایستگاه فرودگاه آتاتورک سوار بر مترو شوید.

بین راه در کوجاتپه پیاده شوید. نزدیک مرکز خرید فروم خواهید بود. در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول شما را راهنمایی خواهیم کرد که چطور از وسایل نقلیه عمومی برای بازدید از جاذبه‌های استانبول استفاده کنید.