رستوران و کافه داری در ترکیه ،راه اندازی بیزینسی جدید در این کشور!

11 جولای 2020
0 دیدگاه

بسیاری از مهاجران ایرانی که به کشور ترکیه سفر میکنند برای اشتغال و راه اندازی کسب و کار، فکر راه اندازی رستوران و کافه هایی با سبک و غذا های ایرانی را دارند. این رستوران ها و کافه های ایرانی در این کشور مشتریان زیادی ندارد ولی با این حال افراد زیادی به فکر تاسیس اینگونه کافه های هستند. 

اشتغال در ترکیه

 

برای اشتغال به کار در این کشور دو راه پیش روی شما قرار گرفته است. در روش اول شما باید کارفرمایی را در این کشور بیابید که خواهان جذب شما به عنوان یک نیروی کار باشد، فرد مورد نظر باید شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند. در روش دوم شما به طور مستقیم نسبت به دریافت کار از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه  اقدام می نمایید. این پروسه به طور معمول حدود ۳۰ روز به طول خواهد انجامید. اگر موفق به کسب اجازه ی کار در کشور ترکیه شوید، بر طبق قوانین این کشور، با مشخص شدن کارفرما در جایی معین مشغول به کار خواهید شد. پس از گذشت یک سال اگر هم چنان دو طرف به ادامه ی همکاری علاقه مند باشند، می توان نسبت به تمدید اجازه ی کار اقدام نمود. اجازه ی کار تمدید شده تا سه سال زمان خواهد داشت. نکته ی حائز اهمیت در این خصوص  هوشیاری در مورد تاریخ اتمام اجازه ی کار است. بدین منظور ۱۵ روز قبل از باطل شدن اجازه ی کار خود نسبت به تمدید آن باید اقدام کنید.

معایب رستوران و کافه داری در ترکیه

 

رستوران و کافه ایرانی در ترکیه معایب خود را دارد، اولین عیب آن محبوب نبودن آنهاست یعنی اگر شما این حرفه را راه اندازی کنید به اصطلاح خاک خوری اولیه را دارد ولی پس از آن توقع مشتری های زیادی را نداشته باشید و یا عده ای را که کافه و رستوران شما را به عنوان پاتوق خود انتخاب کنند. علاوه بر این ها کافه و رستوران نیازمند مدیریت ۲۴ ساعته است پس اگر این توانایی را در خود نمی بینید از تاسیس این حرفه صرف نظر کنید.

مزایای رستوران و کافه داری در ترکیه

 

از معایب رستوران و کافه داری در ترکیه بگذریم راه اندازی رستوران در این کشور مزایای خود را دارد، افراد ترک رفتن به کافه ها و رستوران ها را امری بسیار عادی می دانند و حتی خیلی از آنها غذای خود را بیرون از خانه میل می کنند و بسیاری از ملاقات های کاری در رستوران ها و کافه ها صورت می گیرد، اگر شما در ترکیه کافه و رستورانی راه اندازی کنید بی شک بدانید که سود بسیار بالایی به شما می رسد.

ارسال دیدگاه