راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023 🏘

13 می 2023
0 دیدگاه
راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023 🏘

راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023 در لایف ترکیش

خرید ملک در ترکیه به عنوان یک خارجی

آیا رویای یک خانه تعطیلات در ترکیه را دارید؟ راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023 میتواند تمامی گزینه ها را برای شما مشخص کند ،  چه قصد نقل مکان، بازنشستگی یا سرمایه گذاری داشته باشید، ترکیه می تواند یک فرصت طلایی باشد. این کشور بزرگ دارای آب و هوای باشکوه و انتخابی از شهرهای شلوغ و استراحتگاه های ساحلی زیبا است. اما یکی از بزرگترین جذابیت ها باید قیمت پایین ملک آن باشد در این مقاله از لایف ترکیش همراه ما باشید.

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد خرید ملک در ترکیه به عنوان یک خارجی بدانید، بررسی خواهیم کرد. ما همه چیز را از هزینه خرید ملک در بدروم تا گرفتن ویزای طلایی ترکیه برای خود پوشش خواهیم داد تا بتوانید در فتحیه غرق آفتاب بازنشسته شوید.

اما اجازه دهید با نگاهی گذرا به وضعیت بازار ملک در ترکیه شروع کنیم.

بازار ملک در ترکیه چگونه است؟

بازار املاک ترکیه طی سال گذشته یا بیشتر افزایش قیمت های بسیار زیادی را تجربه کرده است و در اوایل سال 2021 30 درصد افزایش و در سال 2022 28 درصد یافته است. این به این معنی است که بازار فروشندگان است، اما خبر خوب برای خریداران این است که اخیراً رونق در پروژه‌های توسعه و بازسازی مسکن رخ داده است – که می‌تواند منجر به افزایش سهام مسکن در بازار شود.

در چند سال گذشته تقاضا برای املاک ترکیه توسط خریداران خارجی افزایش یافته است. این به دلیل همه‌گیری کووید-19 کاهش یافت، اما بازار ملک به دلیل تقاضای محلی و کاهش نرخ بهره حفظ شده است.

 

آیا خارجی ها می توانند در ترکیه ملک بخرند؟

برای خرید ملک در ترکیه لازم نیست شهروند یا مقیم ترکیه باشید. با این حال، خرید خانه در ترکیه به طور خودکار حق زندگی در آنجا را اعطا نمی کند – خارجی ها ممکن است هنوز نیاز به درخواست ویزا یا اجازه اقامت داشته باشند.

همچنین چند محدودیت وجود دارد که خریداران خارجی باید قبل از شروع جستجوی ملک خود در ترکیه بدانند:

شهروندان خارجی نمی توانند بیش از 30 هکتار ملک در ترکیه خریداری کنند
خرید یا اجاره ملک در مناطق ممنوعه نظامی و نظامی کشور مجاز نیست.

 

آیا خرید ملک در ترکیه امن است؟

خرید ملک در خارج از کشور همیشه ریسک بیشتری نسبت به خانه دارد، تا حدی به این دلیل که باید به فرآیندهای قانونی ناآشنا عادت کنید.

راهنمایی خرید ملک در ترکیه 2023

بازار املاک ترکیه همیشه در بین خریداران خارجی از شهرت خوبی برخوردار نبوده است. خواندن داستان های وحشتناک گاه به گاه کلاهبرداری، کلاهبرداری و مشکلات دیگر، برخی از خریداران بالقوه را در گذشته ترسانده است.

اما خبر اطمینان‌بخش این است که به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، دولت ترکیه برای محافظت از خریداران و جلوگیری از تقلب در املاک و مستغلات، کنترل‌ها را تشدید کرده است.

شما هنوز هم باید اقداماتی را برای محافظت از خود انجام دهید، از جمله:

به طور کامل درباره وکلا و نمایندگان املاک تحقیق کنید و مطمئن شوید که آنها صلاحیت و اعتبار صحیح را دارند.
کار با متخصصان انگلیسی زبان، برای جلوگیری از خطر ارتباط نادرست.

آیا می توانم در ترکیه ملک بخرم و تابعیت بگیرم؟

مانند برخی دیگر از کشورها، ترکیه دارای یک طرح “ویزای طلایی” است که به خارجی ها در صورت انجام حداقل سرمایه گذاری شهروندی اعطا می کند.

چند راه برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد، از جمله راه اندازی کسب و کار یا واریز مبلغ مشخصی در بانک ترکیه.

اما شما می توانید در ترکیه ملک بخرید و تابعیت دریافت کنید، البته به شرطی که حداقل 250000 دلار (یا معادل آن به ارزهای دیگر) خرج کنید. به محض اینکه خانه خود را خریدید، کارت اقامت دائم دریافت می کنید و می توانید بلافاصله برای شهروندی ترکیه درخواست دهید. شما می توانید پاسپورت ترکیه خود را در کمتر از 3 تا 6 ماه5 دریافت کنید.

لایف ترکیش بهترین شرایط خرید ملک از ترکیه

هزینه تقریبی ملک در ترکیه چقدر است؟

اکنون به بخش مهم می رسیم – هزینه ملک در ترکیه برای شما چقدر خواهد بود؟ این تا حد زیادی به خرید و مکان خرید شما بستگی دارد، اگرچه به طور کلی قیمت ملک در ترکیه بسیار ارزان تر از انگلستان و دیگر کشور های اروپایی است.

به عنوان مثال، میانگین قیمت هر متر مربع برای خرید یک آپارتمان در مرکز شهر در ترکیه تنها 781 پوند است. در بریتانیا، قیمت آن بسیار بیشتر از ۴۲۴۷ پوند است البته باید در نظر بگیرد خرید ملک در ترکیه بسته به شرایط کاری شما ، شرایط زندگی شما و محیطی که دوست دارید در آن قرار بگیرید دارد.

بهترین مکان برای خرید ملک در ترکیه

ترکیه دارای انبوهی از استراحتگاه‌های ساحلی آفتاب‌گیر، مناطق زیبای حومه شهر و شهرهای پرجنب‌وجوش برای انتخاب است. مکان مناسب شما برای خرید ملک بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید – خانه تعطیلات، بالشتک سالمندان یا چاله در مرکز شهر.

بیایید تنها چند مورد از محبوب ترین شهرها و استراحتگاه های ترکیه را در بین خریداران خارجی بررسی کنیم.

استانبول – این کلان شهر پرجنب‌وجوش و پرجنب‌وجوش یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خارجی‌ها است و حدود 44 درصد 8 آن را برای خرید خانه جدید یا ملک سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. ارتباط خوبی دارد و مملو از غذا، فرهنگ و تاریخ است، اگرچه به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌ترین مکان برای خرید نیست.

آنتالیا – دومین انتخاب محبوب برای 21٪ از خریداران خارجی ملک، آنتالیا است که قیمت های نسبتاً ارزان ملک را ارائه می دهد. جمعیت مهاجر زیادی دارد و گردشگران زیادی را جذب می کند، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای تعطیلات باشد. همچنین گزینه ای برای خرید ملک در آلانیا در بالای ساحل وجود دارد که به “مروارید ریویرای ترکیه” معروف است.

فتحیه – بیش از 5000 بریتانیایی در فتحیه زندگی می کنند که مناظر زیبای ساحلی، سواحل عالی، دارایی مقرون به صرفه و طعم زندگی سنتی ترکیه را ارائه می دهد. اگر در حال خرید ملک برای زندگی هستید، ممکن است این نقطه توریستی محبوب را در زمستان کمی بیش از حد آرام بیابید.

بدروم – بدروم شیک در سواحل جنوب غربی ترکیه برای کسانی که به دنبال طعم تجمل هستند ایده آل است، اگرچه دهکده های ماهیگیری عجیب و غریب نیز دارد. املاک اینجا ارزان ترین در کشور نیست، اما برای بیشتر بودجه ها چیزی وجود دارد.

بورسا – اگر به دنبال یک معامله هستید، فقط یک ساعت با ماشین از استانبول به بورسا بروید. همراه با املاک ارزان، این شهر دارای مکان های تاریخی جذاب، کوه های باشکوه، پارک های سبز و حمام های حرارتی است.

آنکارا – اگر به دنبال زندگی شهری هستید اما ملک استانبول را بسیار گران می‌دانید، آنکارا می‌تواند جایگزین خوبی باشد. پایتخت ترکیه همه مغازه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌هایی را دارد که می‌توانید بخواهید، و برای مهاجران شاغل و صاحبان مشاغل بین‌المللی عالی است.

چگونه می توانم در ترکیه ملک پیدا کنم؟

گروه متخصصان لایف ترکیش در خدمت شما هستند

اگر هنوز در ترکیه زندگی نمی کنید و با بازار آشنا نیستید، استفاده از مشاور املاک می تواند ایده خوبی باشد. یک نماینده انگلیسی زبان توصیه می شود، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند روند را طی کنید و تمام جزئیات مهم را درک کنید.

شما همیشه باید قبل از انتخاب مشاور املاک خود تحقیق کنید و به اعتبار و صلاحیت آنها نگاه کنید. در ترکیه، نمایندگان املاک اکنون طبق قانون ملزم به داشتن گواهینامه از سازمان صلاحیت حرفه ای11 هستند.

برای پیدا کردن یک نماینده دارایی قابل اعتماد، با محدود کردن منطقه جستجوی خود شروع کنید – بنابراین می توانید نماینده ای را انتخاب کنید که در آن منطقه فعالیت می کند.

وب سایت املاک در ترکیه
همچنین می‌توانید جستجوی ملک خود را با استفاده از یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های املاک ترکیه آغاز کنید:

Sahibinden.com
Hepsiemlak.com
Zingat.com
Emlakjet.com
Properstar.com (برای خریداران خارجی توصیه می شود، زیرا نتایج جستجو به زبان انگلیسی هستند).

خرید ملک در ترکیه – دام هایی که باید از آنها اجتناب کنید
در اینجا فقط به چند نکته برای خرید ملک در ترکیه توجه کنید:

 

خرید ملک «خارج از طرح» بدون انجام تحقیقات کافی – زیرا اگر سازنده یا توسعه‌دهنده قبل از تکمیل خانه‌تان خراب شود، ممکن است در خطر باشید.
خرید ملک سرمایه گذاری در منطقه ای که بازده اجاره پایین است
ناتوانی در بازرسی صحیح ساختمان‌های قدیمی – برخی از ساختمان‌های قدیمی ترکیه ارزان ساخته شده‌اند و برای تعمیر آنها به کار و سرمایه‌گذاری گسترده نیاز دارند.
سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید – همیشه توصیه می شود هنگام خرید ملک در یک کشور خارجی با متخصصان قابل اعتماد و واجد شرایط کار کنید.

چگونه ملک مناسب را انتخاب کنم؟

انواع املاک

معماری ترکیه منعکس کننده شخصیت این کشور به عنوان ترکیبی از شرق و غرب است. این بدان معناست که از خانه های شهری باشکوه عثمانی گرفته تا ویلاهای ساحلی مدرن و اروپایی را خواهید یافت.

سبک ملک از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، خانه های چوبی در شمال بیشتر است، در حالی که خانه ها در غرب و جنوب معمولا از سنگ ساخته می شوند.

آپارتمان ها رایج ترین نوع ملک در شهرهای ترکیه و محبوب ترین گزینه برای خریداران خارجی هستند. اما همه چیز بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید، بودجه شما و جایی که می‌خرید.

 

وضعیت ملک

ترکیه در سال 2019 قوانین جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن همه اتباع خارجی که در این کشور خرید یا فروش ملک می کنند، باید گزارش نقشه برداران متخصص را دریافت کنند. شما باید یک نقشه بردار معتبر پیدا کنید که گزارشی از وضعیت ملک تهیه کند.

این نه تنها برای تایید معامله توسط سازمان ثبت اسناد و املا

ک ضروری است، بلکه می تواند به شما کمک کند تا وضعیت ملک را قبل از خرید ارزیابی کنید.

مراحل خرید ملک خارجی چیست؟
بیایید روند خرید خانه در ترکیه را طی کنیم:

در بازار تحقیق کنید و یک مشاور املاک محلی پیدا کنید – اگر قبلاً در ترکیه زندگی نمی کنید، باید چند سفر را برای مشاهده املاک برنامه ریزی کنید برای سهولت در انجام کار میتوانید با متخصصین ما در لایف ترکیش تماس حاصل فرمایید.

هنگامی که ملکی را پیدا کردید که می خواهید بخرید، قیمت و شرایط خرید (نماینده املاک شما می تواند در این مورد کمک کند) با فروشنده مذاکره کنید.

شما یک قرارداد فروش امضا می‌کنید و یک سپرده رزرو کوچک پرداخت می‌کنید – در این مرحله، خرید از نظر قانونی الزام‌آور است.

یک وکیل مستقل، مورد اعتماد و واجد شرایط را برای رسیدگی به جنبه قانونی معامله تعیین کنید. باید شناسنامه/گذرنامه و اجازه اقامت خود را (در صورت وجود) آماده داشته باشید.

یک ارزیابی کامل باید توسط یک ارزیاب مستقل انجام شود که ممکن است 3-4 روز طول بکشد.

وکیل شما تاپو، سند مالکیت ملک را بررسی می کند. سپس باید برای ثبت نام به دفتر Tapu ارسال شود، بنابراین Tapu جدید حاوی مشخصات شما می تواند صادر شود.

معامله تکمیل شد و شما صاحب مفتخر ملکی در ترکیه خواهید شد.

شرایط قانونی خرید ملک در ترکیه چیست؟

در اینجا برخی از جزئیات حقوقی کلیدی وجود دارد که باید قبل از خرید ملک در ترکیه در مورد آنها بدانید که وکیل شما باید برای شما رسیدگی کند:

بیمه زلزله DASK قبل از صدور Tapu شما اجباری است
اگر مجوز اقامت ندارید، باید یک شماره شناسایی خارجی از اداره خارجیان TNP دریافت کنید
همچنین به یک شماره مالیات از اداره مالیات محلی نیاز دارید تا بتوانید یک حساب بانکی محلی باز کنید
برای املاک جدید، باید سندی به نام Iskan¹6 دریافت کنید.

چگونه می توانم وام بانکی / وام مسکن دریافت کنم؟

اگر برای تامین مالی خرید ملک ترکیه خود به وام مسکن نیاز دارید، چند گزینه در دسترس است. بانک های ترکیه به متقاضیان خارجی 18 وام مسکن ارائه می کنند.

به طور معمول، وام دهندگان 70% وام به ارزش (LTV) را به متقاضیان خارجی ارائه می دهند و برخی از آنها حداقل اندازه وام حدود 67500 یورو دارند. یکی از مواردی که باید مراقب آن بود، وام دهندگانی است که اصرار دارند ارزش گذاری ملک خود را انجام دهند، زیرا ممکن است حدود 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت بازار18 باشد.

در اینجا نگاهی گذرا به روند دریافت وام مسکن در ترکیه است:

برای بحث در مورد گزینه های خود به یک کارگزار وام مسکن مراجعه کنید و در صورت امکان پیش تأیید دریافت کنید
شماره مالیات ترکیه خود را دریافت کنید
خرید ملک خود را شروع کنید، از جمله امضای قرارداد نهایی با سازمان ثبت اسناد و املاک
برای وام مسکن خود اقدام کنید
پس از آماده شدن Tapu، وجوه وام مسکن شما باید برای تامین مالی خرید وارد شود.
چه نوع مالیات و هزینه هایی باید پرداخت کنم؟
هزینه‌ها می‌تواند در مناطق مختلف ترکیه متفاوت باشد، اما در اینجا یک ایده تقریبی از مالیات‌ها و هزینه‌های اصلی موجود است:

هزینه های دفتر اسناد رسمی – از 200 پوند
مالیات بر خرید ملک (مشابه حق تمبر) – 4.٪ از قیمت خرید
هزینه ثبت زمین – 125 پوند
هزینه های آژانس املاک – تقریباً 3٪
هزینه های قانونی – حداقل 500 پوند.
آیا هزینه ملک خود را از خارج از کشور پرداخت می کنید؟ با انتقال امن Wise در پول خود صرفه جویی کنید
اگر در حال خرید ملک ترکیه ای خود در خارج از کشور هستید، باید راهی مطمئن و مقرون به صرفه برای انتقال پول به آن سوی مرزها پیدا کنید. چه در حال پرداخت سپرده یا هزینه های وکیل خود باشید، آخرین چیزی که می خواهید این است که پول خود را به دلیل نرخ ارز ضعیف و کارمزدهای بالای بانکی از دست بدهید.

ارسال دیدگاه