افتتاح حساب بانکی بین المللی

8 دسامبر 2021
0 دیدگاه

در سال های اخیر نیاز به حساب بانکی بین المللی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است شاید یکی از مهمترین دلایل این امر به وجود آمد مشاغل جدید و به دنبال آن درآمدهای متنوع از کشورهای مختلف باشد. مثلا در گذشته اشخاص به سختی می توانستند خارج از محدوده زندگی خود کاری برای خود دست پا کنند؛ ولیکن در سال های اخیر شاهد هستیم که افراد زیادی درآمدهای خود را نه از کشوری که در آن ساکن هستند بلکه از کشورهای دیگر به دست می آورند.
مشاغل جدید به وجود آمده است که در گذشته وجود نداشته است و درآمد این مشاغل به ارزهای متنوعی به صاحبان آن کسب و کارها پرداخت می گردد. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با افتتاح حساب بین المللی آشنا کنیم .

لایف گروپ چگونه می تواند به شما کمک کند؟

با حساب های ارزی بانک زراعت و ایش بانک به همراه کارت های ویزا ، مستر، شما به راحتی می توانید از تجربه یک شهروند جهانی لذت ببرید و تمام امور ارزی خود را به انجام برسانید.

افتتاح حساب بین المللی سبب می گردد که شما بتوانید در سطح جهانی به مبادله تجاری بپردازید و درآمدهای حاصل از مبادلات تجاری خود را دریافت نمایید. تمام بانک های دارای مجوز و فعال در ترکیه مشمول قوانین بانکداری ترکیه هستند که از جانب بانک مرکزی ترکیه اعلام می گردد.

افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه

در صورتی که شما هم جزء اشخاصی هستید که در نظر دارید برای تحصیل به سایر کشورها مهاجرت کنید یا اینکه به کار تجارت مشغول هستید و یا اینکه به فکر درآمدهای دلاری و یورویی هستید می توانیم به شما افتتاح حساب بین المللی را پیشنهاد کنیم.

افتتاح حساب بین المللی نه تنها به شما این امکان را می دهد که دارای حساب ارزی دلار و یورو شوید بلکه شما را به یک شهروند جهانی تبدیل می کند شهروندی که به راحتی می توانید تبادلات مالی با سایر نقاط جهان داشته باشید. با افتتاح حساب بین المللی شما به راحتی می توانید به حساب های ارزی بین المللی دسترسی داشته باشید و به راحتی از آنها برای انجام امور مالی خود استفاده کنید.

بسیاری از بانک ها برای افتتاح حساب قوانین مشخص و ساده ای دارند ولیکن به دلیل تحریم ها خیلی از کشورها نمی توانند برای ایرانیان حساب باز کنند به خصوص این امر زمانی بسیار سخت می شود که بخواهیم در یک کشور بدون داشتن اقامت برای ایرانیان حساب باز کنیم زیرا که بسیاری از کشورها بدون داشتن اقامت و یا شهروندی به هیچ عنوان برای ایرانیان حساب باز نمی کنند.

ضرورت داشتن حساب بانکی بین المللی برای ایرانیان :

بسیاری از کشورها نیز حاضر به افتتاح حساب برای ایرانیان بدون داشتن اقامت و یا شهروندی آن کشور نیستند. این مشکلات فقط مختص افرادی که کار تجاری انجام می دهند نبوده است بلکه متوجه قشر عظیمی از دانشجویان، فروشندگان کالا در آمازون، یوتیوبرها و تمام افرادی هستند که به صورت فریلنسر کار می کنند.

عموما تمام این افراد در دریافت درآمدهای خود با مشکلات زیادی روبه رو می شوند به طوری که ممکن است حتی قادر به دریافت درآمدهای خود نباشند. اما راهکار چه چیزی می تواند باشد؟ دولت ترکیه با همکاری هایی که با دولت ایران داشته است به برخی از بانک های خود اجازه داده است که بدون داشتن اقامت و با دارا بودن شرایطی نسبت به افتتاح حساب بین المللی در این بانک ها اقدام کنند و از خدمات جهانی آنها استفاده کنند.

مزایای داشتن حساب بانکی بین المللی
به دلیل تحریم های آمریکا در سال های اخیر متاسفانه هیچ کدام از بانک های ایرانی نتوانستند به عضویت شبکه بانک جهانی درآیند و به همین دلیل نیز به هیچ عنوان ایرانیان نمی توانند از داخل ایران حواله های ارزی خود را به خارج از ایران ارسال کنند و حتی امکان دریافت حواله ارزی نیز در بانک های داخلی برای هموطنان ما وجود ندارد.

بسیاری مجبور هستند برای انتقال و یا دریافت وجود دستی را انتخاب کنند که هم بسیار پرخطر و هم گران می باشد. در این میان باز کردن حساب بانکی بین المللی می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

برای افتتاح حساب بین المللی در ترکیه حتما باید مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشید. در ترکیه به هیچ عنوان برای افرادی که دارای پاسپورت نمی باشند حساب باز نمی شود. همراه با افتتاح حساب به متقاضیان ویزا کارت و مستر کارت داده می شود. این کارت ها در چند نوع می تواند صادر شود.

افتتاح حساب بانکی بین المللی در زراعت بانک ترکیه

بانک زراعت یکی از بزرگترین بانک های دولتی ترکیه به حساب می آید که در سراسر کشور ترکیه بالغ بر ۱۰۰۰ شعبه دارد. دفتر اصلی بانک زراعت در استانبول و در محله بشیکتاش واقع شده است. این بانک در تمام زمینه ها از جمله بانکداری خصوصی و سرمایه گذاری و … فعالیت عمده ای دارد. شما می توانید از بانک زراعت در ترکیه درخواست ویزا کارت ترکیه و یا مستر کارت ترکیه نمایید.

با در دست داشتن این کارت ها در همه جای دنیا به راحتی از فروشگاهای آنلاین خرید کنید، از دستگاه های خودپرداز پول دریافت کنید و یا به راحتی پول جابه جا نمایید. همچنین از خدمات موبایل بانک زراعت بانک و اینترنت بانک بانک زراعت برای انجام کلیه امور بانکی استفاده نمایید.

یعنی شما به راحتی می توانید تمام کارهای خود اعم از مالیاتی، پرداخت جریمه، پرداخت شارژ و قبوض و … را انجام دهید.

افتتاح حساب بانکی بین المللی ایش بانک ترکیه:

ایش بانک ترکیه یک بانک خصوصی می باشد. یعنی ۵۰٪ از سهام آن مربوط به بخش خصوصی و ۵۰٪ دیگر آن دولتی می باشد. البته برای این که اتباع خارجی در ترکیه بتوانند نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند حتما باید کارت اقامت داشته باشند و گرنه بانک ایش ترکیه برای اتباع خارجی اقدام به افتتاح حساب نمی کند.

با باز کردن حساب در بانک ایش ترکیه نیز شما می توانید نسبت به گرفتن کارت های اعتباری به مانند ویزا کارت و یا مستر کارت اقدام نمایید. برای باز کردن حساب در ایش بانک ترکیه داشتن اصل پاسپورت و کارت اقامت به همراه شماره مالیاتی الزامی می باشد.

نکته: شما می توانید به مانند ایران حساب مشترک در بانک های ترکیه افتتاح نمایید.

نکته: زمانی که اقدام به افتتاح حساب در کشور ترکیه می نمایید به دلیل این که حساب ها سوئیفت و ای بان دارند می توانید پس از افتتاح حساب سوئیفت و ای بان حساب خود در ترکیه را اخذ نمایید.

خدمات پشتیبانی زراعت بانک ترکیه به صورت ۲۴ ساعته انجام می گیرد و در دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی به مشتریان خود خدمات ارایه می دهد. لازم به ذکر است بانک زراعت بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان است که قصد باز کردن حساب در ترکیه را دارند.

مراحل افتتاح حساب بانکی بین المللی حضوری در ترکیه:

شما می توانید بعد از اینکه تصمیم به افتتاح حساب بانکی در ترکیه گرفتید با کارشناسان لایف گروپ تماس بگیرید تا کارشناسان ما وقت مشاوره حضوری و یا غیر حضوری برای شما تنظیم کنند. تنها چیزی که لازم است تا از ایران با خود ببرید پاسپورتی می باشد که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.

برای آماده سازی مدارک کافیست با ما تماس بگیرد تا مراحل اخذ دریافت شماره ی مالیاتی را انجام داده و بعد از گرفتن کد ورگی باید سیم کارت ترکیه را تهیه کنید. نکته مهم در تهیه سیم کارت این می باشد که خدمات خارج از ترکیه یا همان رومینگ باید فعال گردد. بعد از آن به بانک مراجعه می کنید و امور مربوط به افتتاح حساب برای شما انجام می گردد.

چه مقدار پول باید در حسابتان در ترکیه بماند؟
برای باز کردن حساب در کشور ترکیه ما به شما پیشنهاد می کنیم که بانک زراعت را انتخاب نمایید. زمانی که اقدام به افتتاح حساب بین المللی در ترکیه نمودید مبلغ 10000الی 30000 لیر ترکیه به عنوان دپوزیت می بایستی حداقل ۳۰ روز الی سه ماه در حساب شما بماند.
در مواقعی این مبلغ میتواند کاهش یافته و یا گرفته نشود در مورد اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید .

افتتاح حساب بانکی بین المللی در کشور ترکیه برای چه کسانی ضروری است؟
اگر به دنبال ثبت شرکت در ترکیه باشید و یا این که بنا به هر دلیلی لازم می دانید که پول خود را به ترکیه منتقل نمایید و یا این که حتی به فکر خرید ملک در ترکیه هستید و … . می بایستی نسبت به افتتاح حساب بانکی بین المللی در کشور ترکیه اقدام نمایید.

همان طور که در بالا نیز ذکر گردید شما در تمام بانک های ترکیه نمی توانید اقدام به افتتاح حساب کنید بلکه مجوز افتتاح حساب در کشور ترکیه برای اتباع خارجی برای ۲ بانک زراعت و ایش در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که بدانید تمام بانک های فعال در کشور ترکیه مشمول قوانین بانکداری جمهوری ترکیه می باشند.

و تمام شرایط مراحل و مدارک باز کردن حساب در بانک های ترکیه برای اتباع خارجی را بانک مرکزی ترکیه اعلام می نماید. البته شرایط باز کردن حساب در هر سالی ممکن است با سال قبل و یا بعدش متفاوت باشد. به همین دلیل به شما توصیه می گردد قبل از باز کردن حساب ارزی در ترکیه نسبت به قوانین بانکداری ترکیه آشنایی به دست بیاورید. کارشناسان ما در این زمینه آماده ی همکاری و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

ارسال دیدگاه